חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
בדיקת הלוואה לעסק ב-3 שלבים

נתחיל בשאלון קצר המורכב מ-3 שלבים בלבד, על מנת להבין טוב יותר את הצרכים הייחודיים של העסק שלכם.

לאחר מילוי הטופס, אנחנו ניצור אתכם קשר על מנת להתאים לכם את ההלוואה המשתלמת והמתאימה ביותר!

ליצירת קשר וייעוץ מקצועי

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

תוכנית עסקית לעסק קטן

תוכנית עסקית לעסק קטן
תוכן עניינים

כתיבת תוכנית עסקית לעסק קטן נראית משימה מאתגרת ואף מרתיעה, אך זה לא חייב להיות כך. תוכנית עסקית היא מסמך חיוני לכל עסק; היא מתווה את פעילות העסק בכל היבט ועומדת בבסיס הצלחתו. היא כוללת את המטרות העסקיות שלכם, את האסטרטגיות להשגתן ואת התחזיות הפיננסיות.

תוכנית עסקית מבדילה בין עסק מדשדש ובין עסק משגשג. מנהלים עסק קטן? הגעתם למקום הנכון. במאמר זה נבין למה תוכנית עסקית חשובה גם לעסקים קטנים ונברר מה היא כוללת. מוכנים להוביל את העסק להצלחה? גם אנחנו. אז קדימה, בואו נתחיל.

 

למה עסקים קטנים צריכים תוכנית עסקית?

תוכנית עסקית היא תוכנית המתאר של העסק ורלוונטית לכל עסק, קטן או גדול. היא מתארת את המטרות העסקיות ואת היעדים של בעל העסק וכן את האסטרטגיה להשגתם. יזמים שמנסים להפעיל עסק קטן בלי תוכנית עסקית, הם נווטים ללא מפה או מצפן.

התוכנית העסקית היא המפה והמצפן של בעל העסק ובעזרתם הוא מנווט ברחבי העולם העסקי. תוכנית עסקית עוזרת לבעל העסק להישאר ממוקד בחזון העסקי ומתווה את דרכו צעד אחר צעד להגשמת החזון. מלבד זאת, אפשר לחשוב על התוכנית העסקית כעל כרטיס ביקור אינטראקטיבי שמקדם את העסק ואת בעל העסק.

היא עוזרת לבעל העסק להציג את עצמו ואת העסק בפני מתעניינים, משקיעים עתידיים ומוסדות פיננסיים שונים. בלי תוכנית עסקית ממוקדת ומקיפה יתקשה בעל העסק לקבל מימון, למשוך משקיעים או להרשים שותפים פוטנציאלים. למה? כיוון שמשקיעים ומוסדות פיננסיים רוצים להתרשם מההבנה שלו בעולם העסקים ומהיתרונות שהוא מציע; הם רוצים להיות בטוחים שהוא מסוגל להוביל את העסק לרווחיות, ושיש לו תוכנית עסקית איכותית שתומכת בכך. נוסף על כך, התוכנית העסקית היא אמת מידה להתקדמות העסק ולהצלחתו.

היא עוזרת לבעל העסק לעקוב אחר יישום אבני הדרך שהוגדרו בה ולהעריך את ביצועי העסק. תוכנית עסקית היא השותף הסמוי החשוב ביותר של בעל העסק, ולכן אי אפשר לוותר עליה.

 

3 עקרונות של תוכנית עסקית לעסק קטן

תוכנית עסקית לעסק קטן היא לא מסמך פשוט; היא כלי עבודה ­רב-ערך שעוזר ליזמים לחדד את החזון העסקי שלהם וקובע להם הנחיות ברורות למימושו. אפשר לסכם את עקרונות התוכנית העסקית בשלוש מילים – תכנון, מידע ואחריות.

  1. תכנון – התוכנית העסקית היא אמצעי לתכנון העסק ולהוצאת היוזמה העסקית מן הכוח אל הפועל. היא עוזרת ליזם להבין את כל היבטי העסק החל בקהלי היעד ובצרכים שלהם, דרך התחרות בענף וכלה באסטרטגיות שיווקיות ופיננסיות. לאחר הגדרת היעדים העסקיים היזם יכול לעקוב אחר הנחיות התוכנית ולהתחיל לעבוד, לזהות סיכונים ולהתמודד איתם, ליישם בחוכמה את עקרונות הניהול הפיננסי ולפנות לאפיקי מימון מתאימים.
  2. מידע – התוכנית העסקית אוצרת את כל המידע הרלוונטי לעסק בכל זמן נתון ומוסיפה מידע על הפעילות העסקית בעתיד ועל סיכויי ההצלחה של העסק. את המידע החשוב הזה אפשר לחלוק עם משקיעים פוטנציאלים או עם מוסדות פיננסיים ולהגדיל את הסיכוי לקבל מימון איכותי.
  3. אחריות – התוכנית העסקית מעידה על היכולות של היזם, על הכישורים שלו ועל האחריות שהוא קיבל על עצמו בניהול העסק ובהובלתו להצלחה. התוכנית העסקית היא אמת מידה גם ליכולות של היזם וגם להצלחה של העסק, ולכן היא המשאב החשוב ביותר של העסק בכל שנות פעילותו.
 

כתיבת תוכנית עסקית לעסק קטן

 

מה כוללת תוכנית עסקית לעסק קטן?

  • תקציר מנהלים – הצגת העסק, החזון והיעדים שלו. זוהי למעשה סקירה תמציתית חשובה שמטרתה למשוך את תשומת הלב של הקורא ולהגביר את העניין שלו בעסק.
  • תיאור העסק – תיאור מבנה העסק, היסטוריית הפעילות שלו, ההגדרה המשפטית שלו וכן סקירת קורות החיים של בעלי העסק. פרק זה עוזר לקורא להבין את הרקע להקמת העסק ולהתרשם מהיכולות המקצועיות של בעליו.
  • ניתוח שוק – פרק זה במהותו הוא חקר שוק מקיף. יש בו מידע על מגמות השוק, נתונים דמוגרפיים של קהלי היעד, ופירוט המתחרים.
  • מוצרים או שירותים – תיאור מוצרי העסק והשירותים שהוא מציע ללקוחותיו, איך הם עונים על הצרכים של קהל היעד, ומה מבדיל אותם מהמוצרים או השירותים של המתחרים.
  • אסטרטגיית שיווק ומכירה – פירוט אסטרטגיות השיווק והמכירה של העסק ותוכניות מוגדרות לקידום המוצרים והשירותים שלו. יש בפרק זה מידע על שיטות תמחור, על אמצעי הפצה ועל קידום המכירות.
  • מבנה ארגוני וניהולי – תיאור המבנה הארגוני של העסק והצגת השדרה הניהולית של העסק.
  • תחזיות פיננסיות – הצגת תחזית פיננסית מלאה לפחות ל-3 עד 5 שנים קדימה לרבות תחזית מכירות, הוצאות תפעול, דוחות תזרים מזומנים וניתוח רווחיות. דיון על הכדאיות הכלכלית של העסק ועל הפוטנציאל שלו.
  • אפיקי מימון – פירוט מקורות המימון של העסק ותיאור צורכי המימון העתידיים.
  • תוכנית עבודה – הגדרת לוחות הזמנים ליישום כל האסטרטגיות העסקיות המוצגות בתוכנית העסקית.
  • ניתוח סיכונים – איתור האתגרים וזיהוי הסיכונים העתידיים ודרכי התמודדות איתם.
 

חקר שוק מקיף לתוכנית עסקית יעילה

חקר שוק הוא אחד משני תהליכים שנדרשים לכתיבת התוכנית העסקית. חקר השוק כולל נתונים על קהלי היעד, על המתחרים ועל המגמות בענף. נתונים אלה עוזרים לבעל העסק לקבל החלטות חכמות בתהליך הקמת העסק ומסייעים ליועץ העסקי שלו לכתוב תוכנית מתאימה ולהעמיד את העסק בעמדת יתרון.

 

איך עושים חקר שוק?

ראשית, מזהים את קהלי היעד – מי הם הלקוחות הפוטנציאלים? מהם המאפיינים הדמוגרפיים שלהם? מה הם צריכים? מה הם מחפשים? הבנת קהלי היעד עוזרת לבעל העסק להתאים את המוצרים והשירותים ללקוחותיו ולתכנן אסטרטגיית שיווק יעילה. שנית, מזהים את המתחרים – מי הם? אילו מוצרים או שירותים הם מציעים? איזו השפעה יש להם בשוק? הבנת המתחרים עוזרת לבעל העסק להבין את המציאות העסקית שבה הוא פועל, ולפתח אסטרטגיות לקידום העסק. נוסף על כך, מנתחים את המגמות בענף. עוקבים אחר שינויים טכנולוגיים, התנהגות של צרכנים ודינמיקת שוק. מזהים הזדמנויות ואתגרים ומתאימים לכך את האסטרטגיות העסקיות.

 

שיטות שונות לחקר שוק

יש כמה שיטות לחקר שוק יעיל – סקרים, קבוצות מיקוד, ראיונות וניתוח חקרי שוק קודמים. לאחר איסוף הנתונים יש לנתח מגמות, דפוסים והזדמנויות. השתמשו במידע שאספתם כדי לחדד את היעדים העסקיים שלכם, למקד את קהלי היעד, לגבש אסטרטגיות שיווק יעילות ולפעול לפי התחזיות הפיננסיות. זכרו, חקר שוק הוא תהליך מתמשך. הישארו מעודכנים במגמות בענף והעריכו מפעם לפעם את השינויים המתרחשים בו. כך תשמרו על הרלוונטיות של התוכנית העסקית ולא תיפגעו מהשינויים התדירים שמאפיינים את העולם העסקי.

 

תכנון פיננסי – הבסיס לתוכנית עסקית איכותית

תכנון פיננסי הוא התהליך השני הנדרש לכתיבת התוכנית העסקית; למעשה הוא עומד בבסיס התוכנית כאינדיקציה להצלחת העסק. התכנון הפיננסי מאפשר לבעל העסק להעריך את ההיתכנות הכלכלית של העסק.

 

איך עורכים תכנון פיננסי?

אם מדובר בעסק פעיל, אוספים את כל הנתונים הפיננסיים שלו ומנתחים אותם. אם מדובר בעסק חדש, מתבססים על חקר השוק ומעריכים את המכירות הצפויות ואת הרווחים העתידיים. לפי הניתוחים האלה מגבשים את התחזית הפיננסית. כשעוסקים בתכנון פיננסי, חשוב להיות מציאותיים ושמרניים; יש להתחשב בגורמים שונים שעלולים להשפיע על רווחי העסק כמו  עונתיות, תנודות שוק והמצב הכלכלי במשק המקומי והעולמי.

על בסיס התחזית הפיננסית אפשר לערוך דוחות כספיים לרבות דוח רווח והפסד, דוח תזרים מזומנים ומאזן. דוחות אלה מציגים את הביצועים הפיננסיים הצפויים ומאפשרים לבעל העסק להעריך את הרווחיות, את הנזילות ואת כושר הפירעון של העסק. התחזית הפיננסית כוללת גם את צורכי המימון של העסק לרבות הלוואות, פעילות של משקיעים והון עצמי. חשוב לתאר את צורכי המימון בבירור ולשלב אותם בתוכנית העסקית כחלק בלתי נפרד ממנה.

 

תיקוף התוכנית העסקית

תוכנית עסקית לעסק קטן היא מסמך דינמי שמושפע מגורמים שונים כמו הפעילות העסקית השוטפת, מגמות השוק והמצב הכלכלי ומשתנה לפיהם. ולכן חיוני לבחון את התוכנית העסקית מדי כמה חודשים ולהעריך את תקפותה. כדי לתקף את התוכנית העסקית יש להשאיר את האצבע על הדופק של העסק ושל המציאות העסקית שבתוכה הוא פועל.

יש להתאים את האסטרטגיות המוצגות בתוכנית העסקית לרוח הזמן – לטרנדים בתעשייה, להעדפות של הלקוחות, לתחרות בענף ולתהליכים שמתרחשים בתוך העסק. תיקוף התוכנית העסקית עוזר לבעל העסק לזהות פערים בין ההתוויות המקוריות של התוכנית ובין מה שקורה בשטח, ולגשר עליהם. תיקוף התוכנית העסקית מאפשר לבעל העסק לזהות חולשות במודל העסקי ולשפר אותו.

תיקוף התוכנית העסקית הוא הזדמנות להערכת ההתקדמות של העסק ולחשיבה מחודשת על שיטות העבודה, שיטות הניהול, שיטות התפעול ושיטות השיווק והמכירה. יש חשיבות רבה לתיקוף התוכנית העסקית. זהו תהליך רב-ערך שמעודד למידה וצמיחה, שומר על הפעילות העסקית ועל אמון המשקיעים ומתאים את העסק לתנאי השוק המשתנים ללא הרף.

 

 

תוכנית עסקית לעסקים קטנים בפפר פיננסים

 

 

תוכנית עסקית לעסקים קטנים בהובלת פפר פיננסים

מנהלים עסק קטן וצריכים תוכנית עסקית? דברו עם המומחים של פפר פיננסים ותובילו את העסק שלכם להצלחה. מה תקבלו אצלנו?

  • אסטרטגיה מוכחת להצלחה עסקית.
  • ידע מקצועי וניסיון ניהולי עשיר.
  • תוכנית עסקית מקיפה ומדויקת שמתאימה ליעדים הפיננסיים שלכם.
  • ניתוח פיננסי מלא ותחזית פיננסית שמשקיעים מעריכים כאמינה, ריאלית ומקצועית.
  • בדיקת היתכנות כלכלית והחזר ההשקעה.
  • ניתוח מתחרים מגמות שוק.
  • הכוונה למימון איכותי בתנאים נוחים.
  • סיוע במידת הצורך בקבלת הלוואות לעסקים קטנים.
  • גישה ישירה להנהלות הראשיות של הבנקים וכן למוסדות פיננסיים המובילים בארץ.
  • חישוב וגיוס ההון הדרוש להצלחה העסקית שלכם תוך שילוב של גיוס אשראי אופטימלי לעסק במחירים אטרקטיביים.

רוצים להוביל את העסק שלכם להצלחה? גם אנחנו, ובשביל זה אנחנו כאן. אז בואו נעשה את זה נכון; בואו נעשה את זה ביחד עם פפר פיננסים.

דוגמאות לעסקים קטנים שזקוקים לתוכנית עסקית

  • מסעדה או בית קפה
  • חנות בגדים או אביזרי אופנה
  • סטודיו לצילום
  • מכון כושר או סטודיו ליוגה
  • חנות פרחים
  • מספרה או סלון יופי
  • חנות ספרים עצמאית
  • חנות מכולת שכונתית
  • בית מרקחת פרטי
  • מאפייה או קונדיטוריה
  • סוכנות נסיעות מקומית
  • חברת שירותי ניקיון
  • משרד עורכי דין קטן
  • קליניקה וטרינרית
  • סטודיו לעיצוב גרפי
  • חנות לממכר מוצרי חיות מחמד
  • מוסך רכב עצמאי
  • חברת שיפוצים קטנה
  • גן ילדים פרטי
  • חנות למוצרי אורגניים וטבע

רשימה חלקית זו מדגימה את המגוון הרחב של עסקים קטנים שיכולים להפיק תועלת משמעותית מתוכנית עסקית מקיפה. כל אחד מהעסקים הללו עומד בפני אתגרים ייחודיים בתחום התפעול, השיווק, המימון והתחרות בשוק.

תמונה של רואה חשבון אלון פפר
רואה חשבון אלון פפר

רואה חשבון מוסמך ובעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת קולומביה בארה"ב בהצטיינות. מומחה בגיוס אשראי ומימון, ניהול כספים ובעל עשרות שנות ניסיון עבודה מצטבר בחברות מקומיות ובינלאומיות.

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

לקריאה נוספת
חיפוש

תפריט נגישות

השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם!

פפר פיננסים - השותפים שלכם בזמן משבר!
נגן וידאו אודות אלון פפר מחברת פפר פיננסים
גיוס אשראי לעסקים וחברות בזמן מלחמת חרבות ברזל.
זקוקים למימון בתקופת אי וודאות? אנחנו כאן כדי לעזור!